صعود آسانسوری_ سقوط هنرمندانه
نوشته شده توسط : محمد اربابی

مقدمه:

تعهد و حضور افراد متخصص در پستهای تخصصی،کازیمودای فوتبال و جامعه ی ماست.

در این پست میخواهم به بررسی علل پیشرفت ورزشی کشور کره جنوبی علی الخصوص رشته ی فوتبال و در جا زدن و سقوط اکثر ورزشهای ایران بپردازم.مسایل مختلفی عم از موضوع اقتصادی،اجتماعی،فرهنگی و ورزشی در این بحث دخیل خواهد بود.

یکی از اصلی ترین دلایل پیشرفت اقتصاد و ورزش این کشور پیروی از قانون و متعهد بودن و پاسخگو بودن و پشتکاری است که مردمانش دارا هستند.

در کره جنوبی اگر دوشغله بودن جرم و تخلف است ، واقعا تخلف است (!) و رعایت میشود و کارمند شورای شهر و معلم آموزش و پرورشی پیدا نمیشود که مدیرعامل یک تیم ورزشی آن هم از نوع دولتی شود و یا در این کشور کلاس تخصصی بیانیه نویسی علیه پربیننده ترین برنامه ی ورزشی تلویزیون جایی ندارد.

در این کشور تازه خارج شده از جهان سوم زمان پروژه ی ساخت یک استادیوم ورزشی دو رقمی نمیشود. از سال 2002 به بعد 2 استادیوم بزرگ فوتبال فقط در شهر سئول افتتاح و ساخته شد که یکی از این استادیوم ها ، گویانگ استادیوم نام دارد که سعادتی نصیبم شد (!) تا از این استادیوم مدرن دیدن کنم:

 استادیومی بالغ بر 41 هزار نفر همراه با سقفی متحرک و به عنوان یکی از استادیوم های معرفی شده ی کشور کره جنوبی برای میزبانی جام جهانی 2022 خواهد بود و البته رقیب اصلی کره جنوبی برای میزبانی جام جهانی 2022 امریکا و ژاپن خواهند بود که بنظر نگارنده اگر کشور ژاپن پدیده ی شگفت انگیز هولوگرافیک را که 6 میلیارد بودجه میخواهد را عملی کنند، میزبانی را از چنگ امریکا و کره درخواهند آورد.

البته شایان ذکر است که ورزش اصلی کشور کره جنوبی بیسبال است و در زمان زنگ ورزش مدارس، این رشته ی ورزشی تدریس میشود و زمین های رایگانی نیز در اختیار شهروندان قرار داده شده که در این یک زمینه با وطن خودمون برابری میکنه!

2) واژه ی تماشاگرنما واژه ای است برای گول زدن خودمان. این عوامل حاشیه ای یکی از ناهنجاری های جامعه ی ماست. همین تماشاگرانی که رکورد پرتاب دیسک در المپیک را در ورزشگاههای ما میشکنند دقیقا همین افرادی هستند که قوانین راننده گی را رعایت نمیکنند و به همین دلیل است که سرانجام در یک زمینه با اختلاف فاحش روی سکوی قهرمانی بالاترین آمار تصادف و مرگ و میر در جاده های کشور هستیم. فرهنگ سازی یکی دیگر از عوامل رشد این کشور شرقی شده است.

3)در کره جنوبی تنها لباس ورزشی یک تیم باشگاهی اروپایی که به وفور یافت میشد لباس تیم منچستر یونایتد آن هم فقط با نام پارک جی سونگ بود.! که نشان از احترام مردمانش به بزرگان و اسطوره های ورزشی خودشان است. اما متاسفانه همچنان اسطوره های ورزشی ایران چه محبوب و چه مشهور در عرض ١ ثانیه آماج شدیدترین حملات غیر اخلاقی در ورزشگاه ها قرار میگیرند.

پی نوشت: به امید روزی که ما هم در این زمینه ها به مانند سایر زمینه ها (!) به خودکفایی کامل برسیم.





:: بازدید از این مطلب : 224
|
امتیاز مطلب : 32
|
تعداد امتیازدهندگان : 10
|
مجموع امتیاز : 10
تاریخ انتشار : سه شنبه 12 بهمن 1389 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: